onsdag 9. oktober 2013

Jul ?? Nei takk ikkje ennå !!



De siste vekene har vert skikkelig sein haust vær,
hvertfall på jæren.
Eg må jo inrømme eg begynte å få litt vinterstemning
og begynte å glede meg til jul,
når temperaturen ikkje var meir enn 6 - 7 grader.

MEN 



Julemarsipan i oktober ??
NEI vet du ka... det synes eg ikkje noko om.
Eg fikk litt sjokk i butikken i dag !!
De ødelegger jo heile advents og juletida, 
det blir jo ikkje noko spesielt lenger, 
hvis jula begynner i oktober ?!


Eg må jo innrømme eg fikk litt lyst på i dag,
for eg er veldig glad i marsipan !!
Men eg skal prøve alt eg kan,
å holde meg unna det frem til desember.
For eg synes det er så feil !! 
Og så gleder eg meg til jul, 
og vil jo ikkje "bruke opp" julestemningen nå !! ;)

Ka synes du? ;)

 

(Bilder hentet fra google)

2 kommentarer:

  1. Ja det er alt for tidlig med julevarer nå.
    Har også sett julebrus. Min mann har bursdag
    19.nov. og da hender det at vi "skeier" ut med
    julebrus og rakfisk. Men da er vel julebordene alt
    i full sving. Liker best å vente til advent.
    Men det er slik med det meste nå. Vi kan kjøpe oss det vi
    vil når vi vil. Lørdagsgodt er ikke hva det var heller lenger.
    Det å bake ei kake til helga var jo fast takst. Men nå er ikke det
    så stas lenger. Dessverre. Tror vi har mistet noe underveis.
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvarSlett
  2. Ja det tror eg du har helt rett i ! Eg synes og det er litt trist. Me mister liksom det å se frem mot noe, vente på noe. Det er jo litt av gleden ;) Synes me må prøve å holde litt på det, selv om alt kan kjøpes, som du sier..
    God helg ;)
    Klem

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)