mandag 28. oktober 2013

Mandagstema, TID

Tid... 

Det er vel lite som er så abstrakt som tiden, men som allikevel gir så konkrete ettervirkninger. Du kan ikkje se tiden, du kan bare føle den på kroppen når den har gått, og se ettervirkningene. 

I helga skulle me stille klokka. 
Derfor blei TID mandagstema hos "Alt som er vakkert, Inspiration by Helene"
Det er fint å stille klokka på høsten, da får en sove en time lenger ;) 
Ja om en bestemmer selv når en skal stå opp da selvfølgelig... det gjør du ikkje når du har barn ;) Hanne våknet klokka 7 som vanlig, altså klokka 6 ny tid. Eg gikk inn og prøvde etter beste evne å sei at ho kunne sove litt til, men nei, hennes kropp var instilt på at nå var det tid for å stå opp. Eg måtte le litt når ho reiste seg opp i senga, begynte å hoppe opp og ned, mens ho sang 
"Hanne e så våken, Hanne e så våken " ;) Jo det var vist tid for å stå opp !! ;)

I helgen ble me også uten tv og internett etter et kraftig tordenvær. 
Det forsvann natt til lørdag, og kom ikkje tilbake før i dag. Du kan trygt sei at tiden har gått litt sakte til tider. Rart det der, for egentlig går alltid tiden like fort. Men noen ganger kan det føles som om tiden står stille, mens andre ganger går den altfor fort og en har ikke nok tid. Man har bare den tiden som er der. Det går ikkje an å få mer eller mindre, men hvordan man fyller tiden, gjør utslag på om den føles kort eller lang.

Det kan også diskuteres om tiden går eller kommer. De fleste bruker gjerne utrykket, tida går. På et tidspunkt begynte eg å sei at tida kommer. Bloggen min heter jo Fremtidakommer ;) Eg bestemte meg for å heller begynne å se fremover på det som kommer, mer enn å se tilbake på år som har vert fylt med en del utfordringer. En kan ikke forandre fortiden, men en kan til en viss grad hvertfall, påvirke fremtiden ;)

Men for noen uker siden, var det tid for å sjå tilbake på tida som har gått. Me feiret at mamma og pappa hadde vert gift i 40 år !! Det er lang tid,  et langt ekteskap ;) Men i en større sammenheng, som verdens historie, er det vel som et sekund. I gave lagde eg et album til de, av alle årene, all tid som har gått. Alt som har hendt i løpet av den tiden. Ja hvertfall det me hadde bilder av. Derfor har eg bryllupsbilde av de på pcen, søsteren min fikk scannet inn alle bildene fra oppveksten vår ;) Eg synes bryllupsbildet deres er så fint, og for meg er det hvertfall et bilde på tid, tiden har gått. Naturlig nok har eg jo ikkje tatt det selv ..... ;)


Men her er et bilde eg har tatt selv ;) Som eg håper også kan være et bilde på TID ;)



Hva forbinder du med TID ? 
Har du et bidrag eller har lyst til å se flere innlegg om TID, 

8 kommentarer:

  1. Tid ja..

    Spennande tema!

    Kunne tenkt meg ein time ekstra kvar helg eg ;-)

    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja eg og ;) Men nå er jo eg veldig heldig og har mye tid i ukene da, om det går an å sei det sånn hehe..
      Ha ei fin fin ny uke !
      Klem

      Slett
  2. Hei på deg Åshild :) god morgen får jeg si. Ja den klokken syns jeg egentlig vi bare kan slutte å stille. Kan være sommertid hele året rundt for min del. Her i huset som hos deg våkner barna til liv som vanlig kl 07, og da er det bare å finne seg i at dagen er startet :) Flotte bilder av dine foreldre. Mine foreldre har også vært gift i 40 år :) Ønsker deg en fin dag! klem Ann-Christin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;)
      Ja helt enig, bare tull med den klokke stillingen synes eg og ;) Ja var ikkje mamma og pappa skjønne !! ;)
      En fin dag til deg og !
      Klem

      Slett
  3. Liker best å ha en time ekstra lyst om kvelden!
    Herlig bilde av gamle busser. Får meg til å mimre litt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda fint med litt lenger lyst, nå blir det jo bare mørkere og mørkere... Bare litt surr med den klokke stillingen, hvertfall når en har barn ;)
      Kjekt du likte bussene. Eg falt for de på ferie turen vår i år. Liker så godt sånne gamle ting ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)