søndag 20. oktober 2013

Det blir nok bra, etterhvert !! ;)

Det er søndagskveld, og den gode helgeroen går snart over i travel hverdag ;) 
Hvertfall for to andre i huset.
For meg.. er det nå hviledagene begynner ;) 

En GOD helg tar snart slutt. 
Det kjennes på kropp og sjel at det er kveld. 
Men i dag er det faktisk en god følelse.
Og for første gang denne veka tror eg faktisk eg kommer til å få sove når eg legger meg ;) 

Denne veka har eg vert litt rar... litt mer enn normalt hehe...
Som eg skrev i et inlegg denne veka har eg følt meg lykkelig. 
Eg har hatt gode fine dager med familien min.
Men likevel har det vert noe som ikkje har stemt !
Hodet har kvernet om alt og ingenting, har ikkje villet ti stille hverken dag eller natt. 
Det er slitsomt det, å ikkje få kontroll på hodet ! Da er det som regel noe som gnager et sted.
Eg trodde eg viste ka det var og! 
Eg trodde eg var skikkelig frustrert på mannen, for ditten og datten ;)
Og nå til helga, toppet det seg !
Men det viste seg, når eg endelig sa fra til han, da kom der mange tanker som eg ikkje hadde tenkt. 
Det handlet ikkje så mye om han likevel.
Det handlet mest om meg selv ! 
Men det var tydelig at hodet mitt syntes det var bedre å plassere problemet hos noen andre.
Er det ikkje rart hvor mye lettere det er å være sint på andre, enn å ta inn over seg vonde følelser hos seg selv... ?! Dumt, men sånn er det av og til ;)

Eg har ENDELIG fått 100 % uføretrygd !!
Eg har kjempet for det de siste 5 årene, så eg blei selfølgelig kjempe glad og lettet. 
Men SÅ... 
Det er rart.. når en har kjempet for noe i så mange år..
Og det plutselig går i orden. Da er det noe som stopper opp. 
Ja eg fikk gjennomslag !! Men hva skjer nå?? 
NÅ... nå er det liksom ingenting å kjempe for ?! 
På et vis føltes det så tomt! Hva skal eg nå jobbe frem i mot ?

OG 
Den freden og roen eg har vert så glad for etter å ha fått Hanne i barnehagen,
den var der ikkje lenger.
Joda det er godt å få hvile når eg trenger det. 
Det er godt å ha ro og fred.
Kroppen min har det bedre, og får mer energi.
Men plutselig ble det for mye ro og fred.
Eg var aleine. FØLTE meg aleine ! Følte meg ENSOM !
Eg er egentlig et veldig sosialt menneske,
og det å gå her aleine hele dagen, føltes nå overveldende trist og ensomt.
Ingen å være sammen med, ingen å snakke med!!
Og eg blei veldig lei meg fordi nå var det faktisk sånn livet skulle være fremover.
Yngve skal gå på jobb.
Hanne skal være i barnehagen.
Og eg... eg skal være hjemme.

Det å sjå vedtaket om at eg er godkjent som 100 % ufør, fikk meg til å føle at dette var så ENDELIG.
Det er sånn det skal være fremmover.
For alltid?
Disse tankene/følelsene fikk meg og til å føle meg så UBRUKELIG !
Ubrukelig er ingen god følelse !
Ubrukelig er "legg bort i skapet og glem".
Eg vil ikkje bli lagt bort.
Eg vil jo være til nytte.
eg VIL kunne brukes til noe !! ;)

Det var godt å få snakke ut med mannen i helga ! ;)
Og det viste seg å være svært lurt å fortelle han hvordan eg har det,
 eg har ikkje fått så god omsorg på lenge hehe...;)
Så det er faktisk veldig smart å si fra hvordan en har det, 
så har den andre mulighet til å stille opp ;)
Og å snakke hjalp meg å omstille hjernen og. For det er det som må til når en er ferdig med et kapittel,og skal starte på et nytt. 
Det er ikkje slutt, en må bare se frem i horisonten, og se et nytt mål der fremme. 


Og når eg gjer det, ser eg MANGE mål ;) 
Det er LIVET som ligger der fremme. 
For eg kan faktisk leve selv om eg er syk.
Så nå skal eg leve og se fremover !! ;) 

Jo det har vert ei veldig fin helg ! 
Ei GOD helg ;)
Ikkje bare fordi eg har blitt så godt tatt vare på.
men helga har og gjort at eg føler meg faktisk ikkje så ubrukelig lenger ;)
Eg kan kanskje ikkje bidra så mye som eg vil ute i samfunnet...
Men eg kan bidra her i mitt eget hjem !!
 Ved å være en god kjæreste, en god mor.


Følte meg ganske brukbar i går, når eg "tryllet" frem disse... 
De blei hvertfall godt mottat ;)
Og for andre, kan eg forhåpentlig være en god venn.
Og det... det er faktisk viktige roller det og !! ;)

Og når det gjelder ensomheten...
Vel det er flere ting som gjør at eg ikkje føler meg så ensom lenger.
For det første den fantastiske lille familien min ;)
Og ellers familie og de vennene eg faktisk har klart å holde kontakt med på tross av sykdommen.
Men der er en ting som har vert veldig viktig for meg nå ei stund. 
Og det... det er alle dere der ute, som gidder å lese bloggen min !
Alle blogger som eg kan stikke innom å si hei til i løpet av dagen.
Dere er alle med på å løfte dagen min MANGE hakk. 
Det er så utrolig mange fine mennesker her.
Og eg er SÅ takknemlig for hver og en av dere som stikker innom, som kommenterer, 
og dere som gidder å følge meg.
For hvert nytt besøk, kommentar eller følger eg får, er det nesten som å ha hatt besøk her hjemme.
Eg tenkte faktisk ikkje over det når eg startet å blogge...
Hvor mye alle andre der ute skulle bety...

TUSEN TAKK FOR BESØKET !!





Det har blitt mørke kvelder...
så me har tent 
mye lys i helga ;)
Det er koselig med 
levende lys !
Det gir en helt spesiell lun og god stemning i heimen.
Og varme og lys 
i tilværelsen!

(En må bare være obs på hvor en setter de, så der ikkje kan komme en katt luskende forbi... me har to.. det kan fort gå galt !! ;)


Ønsker DEG ei flott veke, håper DU får føle at det er bruk for deg,

og at DU er viktig  ;)

Det er du hvertfall for meg ! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)