onsdag 3. juli 2013

2 åring med mareritt :(



Me sløver på sofaen, ser noen løvenens konge musikkvideoer.
Har så vondt av ho som i nesten ei veke nå, har vekket oss med høye fortvilte skrik om natta. Første natta eg kom inn, satt ho i senga og hyl skrek, men såg ut som ho sov. Når eg snakka til ho, våkna ho og roet seg. Men var ennå fortvilet og sa:  " eggekopp senga"... Men det var ingen edderkopp i senga.
De 4 siste nettene har ho sagt " mamma bokke vekke", når eg kommer inn. Men mammaen er jo aldri vekke fra ho... Og eg må trøste så godt eg kan og si at mamma er her, og blir aldri vekke !! Og så kan ho sove igjen ;) 20 minutt.... så er det skriking igjen... sånn har det gått et par timer de siste nettene.Så me begynner å bli ganske trøtte, både ho sjøl og me som må løpe på natta. I natt ville ho eg skulle stå der til ho sovnet igjen. Håper det var et engangstilfelle, ellers blir dette verre og verre. Eg trenger nattesøvnen !! ;)

Men me skjønner ikkje, ho er jo så blid og fornøyd på dagen, så hvorfor disse marerittene??? :( En trøtt mamma og pappa vet ikkje koss de skal kjempe mot disse marerittene. Du føler deg så hjelpeløs når det er noe du ikkje har noen mulighet til å kjempe mot! Huff er redd ho må ha fått mammaen sin livlige fantasi.... ;) :(


Nåe en har hatt ei så slitsom natt, kan en nesten sovne kor som helst ;)


Har søkt litt rundt på nett og skjønner jo at det er ganske normalt, og eg tror ikkje det er noe alvorlig i vårt tilfelle. Ho har jo ikkje opplevd noe fælt. Men der er jo mange intrykk som skal bearbeides, og med en livlig fantasi, kan det jo skape litt av hvert av bilder i hodet. Så ennå er eg beroliget, det er nok hverken natteskrekk eller noe forferdelig som har skjedd. Men likevel er det slitsomt og trist, og håper det går fort over !! Så nå bare koser me oss så mye me kan, spesielt rundt leggetid. Og snakker mye om hva hun kan drømme om. Forteller koselige historier, og snakker om alt det KJEKKE vi har gjort i løpet av dagen.

Hvis noen har erfaringer med mareritt og/eller vet om noe annet som fungerer godt, blir me veldig glade for tips !! Håper alle andre har sovet godt, unner INGEN å ha mareritt ! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)