onsdag 3. juli 2013

Lyder i stillheten....

Lyder i stillheten, freden i hjertet...

 



 En fin tur ut på morgenen, 
å sitte på sandkasse kanten 
å kikke på ei lita jente som leker, 
og lytte til stillheten. 

Eg hører...
Vinden som suser i trærne, 
en bie som surrer, 
fuglene som kvitrer, 
det klirrer i steiner 
og sand i ei bøtte, 
mens ei lita jente 
mumler stille for seg selv.... 
og to plenklippere 
surrer og går 20 meter fra oss! 

Eg kjenner lukten av...
 blomster
trær
nyslått gress...

Eg ser...
ei jente som leker
ei humle på en blomst
Svaler som flyr og leker 
lavt over gresset.

MEN
når øynene lukkes
er eg et annet sted... 
TILBAKE
Eg hører ennå
duren fra en slåmaskin.  
Eg kjenner ennå lukten 
av nyslått gress.
Eg ser ennå 
svaler, 
men de flyr under taket 
på en låve.
SOMMER
HJEMME ! 

Eg tenker... 
hva er det som gjør 
at lyder blir lyder i stillheten, 
i stedetfor bråk?

Eg kjenner ...
at det må ha noe med 
freden 
i hjertet å gjøre ! :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)