lørdag 20. juli 2013

Alene...

Alene...


Alene 
Er godt
noen ganger

Alene
Stillhet
Trekke pusten
Ekstra langt inn
Høre
Sine egne hjerteslag
Kjenne 
Pulsen banke
Blodet strømmer fritt
Gir kroppen liv


Alene
  Høre tanker
Føle 
Fortid
Nåtid
Se minner
Vonde
Gode
Hjernen 
På vandring
Borte bra
Men hjemme best
 
Alene
Verden lander
Livet strømmer
Kommer nærmere
Himmelen åpen
Hodet kjenner himmelen
Føttene kjenner jorden
Hjertet kjenner fred
Havet har vasket sjelen ren.

Alene 
Kjenne etter
At en lever
Her 

 
Alene 
Er ikke ensom
Ensom
er vondt
 
Alene 
er godt
Noen ganger !




Å være alene kan være en utfordring. Både det å få tid og rom, og det å klare å ikke gjøre noe når en først er alene. (kanskje spesielt for kvinner/mødre? ;) Det kan også være en utfordring å ikke føle ensomhet når en er alene. Når eg er alene, og klarer finne freden, inne i meg, da er eg ikke ensom ;) Da er eg bare alene, med meg selv. Og det, det er godt !

Unner DEG å være alene av og til, og håper du klarer å NYTE det ! 
Hva gjør du når du "bare" er i ditt eget selskap ? ;)

6 kommentarer:

  1. Det er SÅ viktig at ein av og til har aleinetid.
    Ein treng virkeleg det innimellom.
    Dette er noko eg har bestemt meg for å bli flinkare til.

    God helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja det ble ei fin helg ;) Det håper eg din og har vert! Og håper du finner tid og rom til mer alenetid, for ja det er viktig for både kropp og sjel ;) Ha ei fin sommer uke ! ;)

      Slett
  2. Det er godt å være alene - når en har valgt det selv! Og det tror jeg er hele essensen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det har du nok helt rett i ! ;)

      Slett
  3. Jeg trenger å være alene..ellers kjenner jeg meg pussig. Men det er som som sagt over: Alene selvvalgt. Det er fint. Ensom er ikke valgt. Det er vondt.
    Håper du har fine dager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk eg har fine dager, både alene og med familien ;) Men når en har familie, er det ikkje alltid så lett å bestemme selv når en kan være alene. Håper ikkje du har følt deg ensom i det siste, selv om du vel har vert mer alene enn normalt! Tenker fremdeles på dere !
      Ønsker deg fine dager, alene eller sammen... ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)