torsdag 14. mars 2013

Du herlige vår ;)

Dagens første økt vel overstått! ;) Bare venter på at Hanne skal sovne nå, så skal eg og prøve det. Me er ganske trette begge to nå. Hanne er litt snufsen, så ho har ikkje sovet så godt i natt, og da har jo selvfølgelig ikkje eg heller det ;)
Men sjøl om me har vert litt trette begge to, eller kanskje nettopp derfor, måtte me ha en tur ut i det nydelige været! Det blei ingen lang tur, for beina mine var tunge som bly i dag. Men me gikk de 2-300 metrene ned i kleppelund "skogen". Hanne trenger litt grovmotorisk trening, det blir litt for mye vandring på flate veien...



 Det var skikkelig vårlig i lufta i dag, og jammen vårlig i skogen og ;) Noen snøklokker har funnet veien ut av dvalen og opp i lyset, det er et syn som gir påfyll av ny energi. Det er akkurat som heile naturen blir fylt med ny energi nå ;) Blomstrene titter frem, "gåsunger" spretter frem på trærne, dyr og fugler våkner til i skogen. Fuglesangen er så nydelig, en kan bare fantasere om hva de kvitrer om ;) Når du står der, lukker øynene og trekker pusten dypt inn, er det som om naturen får fylle deg også med denne skjønne vårlige energien. Denne energien som skal gi alt nytt liv, den som gjør at verden våkner igjen, at gammelt vissent gress og løv, blir mat for det nye som skal spire og gro. La det bli sånn for oss mennesker også ;) La oss la de gamle erfaringene bli gjødsel for det som er nytt og bedre! ;)

























Hanne og eg kjøpte en "meisebolle" tidligere i uka, i dag måtte me henge den opp. Hanne er så glad i fugler, så det blir spennende å sjå om ho kan få sjå de spise fra soveromsvinduet sitt nå ;) Har ikkje sett noen ennå, men vil tro det kommer noen.
Nå er det stille på rommet til Hanne, så eg drar de stive, tunge beina mine med i senga, og håper og tror de e litt sterkere når eg våkner igjen. Får la energien fra naturen virke litt.... ;)

Så må me huske på at energien fra naturen er til for oss og, siden me nå er en stor del av denne naturen rundt oss. Selv om det noen ganger virker som me tror me er bedre enn den, og ikkje trenger naturen vår... Så anbefaler jeg veldig å ta et øyeblikk, lukk øynene, pust dypt inn og ta imot den herlige energien som sitrer rundt oss nå, der er nok å ta av!! ;) Ha en strålende fin vår dag! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)