søndag 9. juni 2013

Hvor kommer alt dette snørret fra ???? ;)

Det er endelig sommer !! Nydelig herlig, varmt i lufta, litt vind, men til Klepp å være er det FLOTT ;) I dag har det vert sommerkultur i Kleppeloen med diverse kultur inslag og ikkje minst, det eg har sett frem til... Sigvart Dagsland var der med koret fra "det store korslaget" ;)

Og kor var eg???

Joda godt planta hjemme i sofaen, med et hode som konstant renner over av tjukt slim !! Eg forstår ikkje kor alt kommer fra eller hvorfor det må komme så EKSTREMT mye !! ?? Snakk om å ha hodet fult av bomull, her er det tett overalt ....  AATSJOOO x 2 ... ehh åh nei 3 4 5 6, og så renner det i strie strømmer, men det rare er at det blir jo ikkje mindre tett. En skulle liksom tro at når det renner så mye ut, så burde det liksom åpnes opp litt og minke litt inne i "tryne". Men det er fremdeles like potte tett. Så i dag har eg virkelig fundert på ka som er poenget med alt dette snørret ?? ;) Og kordan klarer den lille nesa å produsere så mye så fort ?? (hvis det er nesa som produserer det da, er ikkje heilt inne i anatomi ;)

Nesesprayen har eg gitt opp, den funker ikkje denne gangen og det bare svir ! Nå har me gått tom for kleenex og, og det kjennes på den stakkars nesa mi. Eg måtte smøre meg med fuktighetskrem i sted, og det svei, fin og rød blei eg å !! ;) Jaja, så ser det hvertfall ut som nesa mi har fått litt sol hehe...
Nå er eg klar for ei tidlig natt. Hanne har vert våken mellom 12-1 og frem til 3 tida de siste nettene, men nå har hvertfall ho begynt å komme seg, så kanskje me faktisk får sove litt i natt. Ja hvis det er mulig å få puste litt da. Akurat som om en blir ekstra tett når det er så varmt og ... Nei eg skal ikkje klage på sommeren når den endelig er her altså ;)

Det er ikkje så greit for stakkaren som ligger på sida av meg på natta heller. Når han ligger på sida av den tette nesa mi. Når eg endelig har sluttet å snyte meg hvert 5 minutt og faktisk sovnet, ja da bråker eg hvertfall som et uvær  !! ;) Nei me får satse på at nesa åpner seg på mirakuløst vis, når eg bare kommer i seng ;) For i morgen er det hverdag igjen, Yngve må på jobb, og Hanne og eg skal kose oss aleine hjemme igjen. Da satser eg på litt mer energi enn eg har hatt i helga. Heldigvis har me ei jente som synes det er heilt fantastisk å leke i sofaen med pappaen, det kommer greit med når ingen av oss er heilt i slaget. Men eg synes det er veldig urettferdig, for det  funker ikkje når eg og ho er aleine hjemme!! Da er ho et lite energi troll hvis me ikkje kan gå ut ;) Jaja det ordner seg ;) Har måttet knipse de litt når de koser seg med sofa leking i helga.... ( ja eg får være med litt eg og altså ;)


Ufattelig kor gøy det kan være å leke i pappa sin hettegenser!

Og så litt såpebobler, det gjør susen ;)



Beklager pappaen sine ufine maneerer, han synes tydelig det er mye kjekkere å bli dekorert med Hanne sine klistermerker, enn å bli fotografert....


Og så en veldig kjekk lek pappaen har funnet på.....

Me later som me sover, og snorker høylydt .... ;)



"Tengne hattepus!" Hører eg x antall ganger til dagen!! eg er ikkje noe flink til å tegne pappaen sine hattepuser. Som logisk nok er en katt med hatt, og Hanne har blitt helt hekta på de !! Ho elsker å tegne for tida, men skal ha noen andre med, For det kjekkeste er jo å tegne oppå det noen andre har tegnet ;) Og aller helst er det pappaen som skal tegne ;) Det er jo logisk, siden det er han som kan tegne "hattepuser" og alle andre slags morsomme figurer og skapninger ;)


Her er en tradisjonell hattepus oppe til hoyre ;)

Og så MÅ eg bare ta med et par av de andre festlige skapningene og ;)

Kanin med hatt kan og funke ;)

Eg syntes denne pusen såg en smule sinna ut, men Hanne var storfornøyd ho.



Så det går altså heilt fint å kose seg inne, sjøl om det er sommer ute, spesielt hvis pappaen er hjemme !! ;) Så satser me på at me kan nyte været ute litt i morgen, når han ikkje er hjemme !!
Ønsker alle ei kjempe fin veke, i den herlige sommeren som er kommet, MÅTTE det vare lenge ;) (Og kan noen forklare meg dette her med snørret... så er det fint hehe ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)