torsdag 27. juni 2013

Mon tro hvem som klarte sutre seg til en is både før frukost og kveldsmaten....

Fryktelig vanskeilg å si nei til det blikket der...
 Barneoppdragelse er vanskelig !! Prinsippene er for så vidt enkle nok. Faste rutiner og regler. Bestemt, et nei er et nei. Eg har jobbet på barnepsykiatrisk og barnehjem, eg har sett x antall episoder med supernanny.....;) Så eg kan jo prinsippene, problemet er at det er noe helt annet med ditt eget barn, som du går sammen med hele dagen!! Du skal liksom ha overskudd til å stå i alle situasjoner der du sier nei. Ta alle kamper der 2 åringen ikkje vil gjøre som eg sier, men det ho selv vil. Det er ikkje bare bare alle dager hvis en er trett og lei ;) Eg har funnet ut at det er smart å unngå å sei nei, hvis eg ikkje må ;) Ikkje si nei bare for å si nei, eller sette en regel bare for å ha en. Der må være en grunn til det, da er det jo også mye lettere for Hanne å forstå.  For det er det eg synes er det vanskeligste med barneoppdragelse. Å være bestemt og konsekvent.  Er det så farlig liksom ? ;) Kanskje, kanskje ikkje...

Ho klarer heldigvis ikkje få opp fryse skuffene ennå ;)
Så merker eg at ting sklir mye mer ut denne veka, når far i huset er hjemme fra jobb. Rutinene sklir liksom ut, og alt blir bare tull føler eg ;) Måltider i hytt og vær, og hva vi spiser er vist heller ikkje så viktig. Hvem tror du klarte å sutre seg til is både før frukost og før kveldsmat ??? Så ble det 2 bit skive til frukost, mer var det ikkje plass til i den lille magen på morgen. Likevel klarte eg ikkje si nei til is til kvelds heller i dag. Men så spiste ho masse mat og etterpå, 2 knekkebrød og et glass juice, det er mer enn vanlig ! Men det kunne jo ikkje eg vite, det kunne like så godt ikkje blitt noe kveldsmat spising heller....

Og det er jo helt FEIL !!! Men i dag var det fryktelig vanskelig å være bestemt og konsekvent, noen dager er det bare slik! Men det er viktig å si at det er ikkje normalt at ho får det !! ;) Dette var veldig MOT normalt. Så tenker eg, er det så farlig å ha unntakstilstand av og til? (er det ikkje slikt som gir ekstra gode minner ? Prøver trøste meg med det i dag hvertfall! ;)  Men kanskje er det "farlig" ? Hva mener du ?? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)